Výlet do Philly

20. července 2015 v 17:32 |  7. měsíc
SOBOTA - Po zazvonění budíku v 6:45 jsem vyskočila jako kdyby bylo 11 :) celá natěšená na výlet do Philly aneb český název Filadelfie. Thea a Anna mě vyzvedly v 7:15, protože vlak do New Yorku nám odjížděl v 7:40. Na další zastávce se k nám připojila Amanda a byly jsme kompletní. Když jsme dorazily do NYC, musely jsme dojít na druhou stranu města a protože počasí nám opravdu přálo - pršelo :) vypadaly jsme jako když jsme soutěžící soutěže Miss mokré tričko (doslova). Autobus do Philly nám odjížděl v 10 hodin a naštěstí se nad námi páni řidiči ze společnosti Megabus slitovali a pustili nás o 15 minut do autobusu dříve (obvykle pouští v ten čas, kdy se má odjíždět). Cesta trvala dvě hodiny a docela to uteklo. Do Philly jsme tedy dorazily okolo 12 hodiny.

Jako první byla zatávka 30th Street Station, což je hlavní nádraží, kde se natáčely filmy jako Záměna (1983) s Eddiem Murphym nebo Svědek (1985) s Harrison Fordem. Poté nás čekal Love park, kde se nachází nápis LOVEa také turistické centrum, kde jsme zakoupily City Pass (což je v podstatně jedna velká vstupenka), který zahrnoval autobus BIG BUS (ve kterém je průvodce + také můžete kdykoliv nastoupit a vystoupit), vstup do Franklin Institute, Akvária (které se nachází na New Jersey straně, takže tam jsme opravdu nešly)a poté si můžete vybrat Zoo nebo National Constitution Center a Touch muzeum (pro děti) a vězení. My jsme vybraly tučně označené. Takže po zakoupení jsme začaly bloumat okolím, až jsme se ztratily. Naštěstí Philly není zas tak velké město (oproti New Yorku), takže za 10 minut chůze jsme byly na místě, kam jsme původně šly. Prošly jsme kolem Filadelfské radnice, Independence Hall, kde byla sepsána Deklarace nezávislosti Spojených států amerických, až k Liberty Bell (Zvon svobody), což je symbol americké nezávsilosti. Poté už jsme se vydaly do našeho hostelu Old City Philly House, který 100% doporučuji. Jelikož je plný mladých lidí, v centru, 40 dolarů za noc, čistý - fakt super. Okolo 7 hodiny jsme poté šly pár ulic dolů do restaurace Campo's, kde jsme si daly nejslavnější Filadelfské jídlo, a to Cheesteak (v podstatě je to maso se sýrem + cibule, papriky, houby - co chceš) v housce. Mě osobně vůbec nechutnal a holky taky říkaly, že žádný zázrak to není, ale je to prostě individuální. Po "tak-nějak-obyčejné" večeři, jsme se vrátily na hostel, kde jsme s ostatními hruly různé hry a skvěle se bavily. Po deváté hodiny však vyrazili obcházet bary a my děti (jelikož nám neni 21) jsme zůstaly na hostelu. Upřímně, jsme byly tak unavené, že jsme to v 11 hodiny zalomily.
LOVE
Anna, Thea, Amanda a já
you love me like X.o.X.o - Beyoncé
Philly's Cheesteak

NEDĚLE - Jsme vstaly v 8, vyrazily na snídani do Starbucksu a v 9:30 odjížděl první bus od Independence Hall. Náš plán byl projet celé město v autobuse s průvodcem a poté sednout na další autobus a jet k vězení, což byla zastáka číslo 11. Celá tour zabrala asi 90 minut a naše průvodkyně byla vážně super, takže to i uteklo a všechny jsme řekly, že to byla nejlepší věc, jakou jsme mohly udělat, protože jsme tak v 90 minutách viděli, všechno co jsme potřebovaly. Nakonec jsme na druhý bus nasedly, ale vystoupily u Reading Terminal Marketi, což je obrovský trh, kde najdete všechny různé druhy jídla + turistické věci + kuchařky + věci do kuchyně + plyšáky a bla bla - prostě všechno. Já si koupila přívěšek na klíč, které jsem začala sbírat a po dlouhé konverzaci jsme se s holkama domluvily, že si zajdeme na trochu fancy (=trochu víc luxusní) oběd do Hard Rock Café. Já jsem si objednala Cobb salát a mňamka největší, jen to byla porce jak pro dva, takže jsem tak půlku nechala. :). Po vynikajícím oběduj jsme šly čekat na zastávku autobusu, který se nás vzal k vězení - Eastern State Penitentiary, což je bývalé vězení, které fungovalo do ruku 1971. U vstupu jsme dostaly i audio přehrávače, takže jsme si vězení prošly i s komentářem. Mohly jsme i slyšet dozorce a vězně. Ještě jsem neřekla, že ten den bylo 37 stupňů !!!!!!!! takže jsme všechny umíraly horkem. Poté jsme opět chytly autobus a jely ke schodům, který vyběhl Rocky v jednom z Rocky filmů - původně jsem plánovala je vyběhnout, ale v takové výhni se to opravdu nedalo. Takže mám fotky, že naznačuji, že běžím :D pod schodami se nachází socha Rockyho, kterou filmaři ve Filadelfii zanechali po natáčení. Poslední zastávkou našeho výletu byl Franklin Institute, což je věděcké centrum/muzeum. Ve kterém jsme třeba zjistily, kolik krve v sobě máme, prošly jsme si srdcem, zkusily létat :D. Vrátily jsme se tak trochu d dětských let o tom svědčí jedna naše fotka :) Autobus nám odjížděl v 5:30 a mi ho málem nestihly, protože jsme si myslely, že jede v 6. Naštěstí naše chytrá mamka Amanda, jak jsme jí říkaly (jelikož nám je 19,20 a jí 25), zjistily, že jede dříve.
Obíděk v Hard Rock Café

Socha Rockyho
Běžím si jako Rocky!!
Vracíme se do dětských let

Můj další výlet budu v srpnu, kdy 16. června odjíždím na ostrov Cape Cod se svojí rodinkou a víkend 22-23. srpen budu mít volno, takže holky za mnou přijedou a pojedeme do Bostonu. Určitě napíšu článek dříve :) vidím to na ponděl - jako vždy :)

NOVÉ FOTKY

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.