Duben 2015

Pár dní v Charlestonu

27. dubna 2015 v 3:08 4. měsíc
Takže dneska (neděle) jsme trávili poslední den na ostrově Kiawah a že jsme si ho pořádně užili. Bylo asi 26 stupňů, takže jsme se ráno nasnídali, naskládali věci do kufrů, odhlásili se z hotelu a přesnuli jsme se k bazénu, kde mi bylo oznámeno, že mám volno, ať si dělám co chci. Takže jsem se dvě hodinky pálila na sluníčku. Po dvanácté hodině jsme šli na oběd a na zmrzlinu (hrozný hurá tu dělají z ice cream sandwich (překlad zmrzlinový sandwich) a pozor!!! víte co to je? Normální naše ruská zmrzlina). Poté jsme se šli všichni naposled zaplavat, překlékli se a nasedli do auta směr Charleston. Cesta utíkala rychle, hodinka uběhla jako nic.

Ubytovali jsme se (myslela jsem, že budeme v hotelu) a oni pronajali rovnou barák, takže parádička, dvoupatrový baráček, mám svůj vlastní pokoj (na ostrově jsem ho sdílela s malou), ale stejně se moc nevyspím, když ráno v 8 už mažem na snídani, ale co :) teď tady sedím na posteli, je devět hodin, rodičové si odešli na večeři a mě tu nechali s makaronama a sýrem :( zítra má svítit sluníčko a všichni po snídani vyrážíme na tour po městě i s průvodcem. Nafotím fotky a přinesu nový info, zřejmě zítra....

PONDĚLÍ - ráno jsme vstali a šli na snídani do restaurace. Rodiče mi poradili co si mám objednat, jakože typicky jižanského - dostala jsem slaninu, toust, míchaná vajíčka a kukuřičnou kaši se sýrem (všechno kromě nechutné kaše, bylo výborné). Poté jsme se vydali na zastávku autobusu, který je tady zadarmo. Dorazili jsme na místo určené, kde jsme se potkali s našim průvodcem a náš výlet, né pozor cesta, jak to nazval průvodce, mohla začít. Charleston je krásné město, plné historie, krásných budov a kostelů. Nechci říkat, že mi nebaví historie, určitě bylo zajímavé poslouchat informace o jednotlivých budovách a prodeji otroků, ale zase takový fanoušek nejsem. Ve dvanáct hodin naše "cesta" skončila a my se vydali na oběd - zašli jsme do restaurace Heyman's, kde měli pouze jídla s mořskými plody. Já si objednala sandwich s calamárama. V restauraci obědvalo spoustu známých lidí: kosmonaut Neil Amstrong, Vanila Ice, James Brown a pozor na mém místě seděla herečka Sandra Bullock. Poté jsme pokračovaly do židovského chrámu, na zmrzlinu a domů. HD a HM si pak ještě sami zašli po okolí koukat na domy a já hlídala. Když dorazili tak malou vykoupali, dali jí večeři a uspali, takže já hlídala jen, když spala, protože oni šli na večeři do restaurace.
EDIT (28.4 - 22:24):
Ráno před osmou jsem vstala a asi tak deset minut hlídala malou, zatímco rodiče šli do pekárny nakoupit snídani. Po snídani jsme se sbalili, odhlásili a vyrazili do města na projížďku v kočáru taženém koněm. Měli jsme zaplacenou soukromou jízdu, takže jsme v kočáře jeli jen my. Projeli jsme zase jinou část než v pondělí, takže super, že jsem viděla zase víc z města. Poté jsme si prošli trhy, kde jsem nakoupila pohledy domů a rodiče koupili malé šaty s nápisem Charleston a obojek pro našeho pejska. Na oběd jsme zašli do restaurace - samozřejmě, že zase moře plody. Jako předkrm jsme měli Hushpuppies se skořicovým máslem. Jako hlavní chod jsem si dala salát s lososem - mňamka. Jako dezert jsme šli do cukrárny a já si dala pistáciovou - nejlepší pistáciovou, kterou jsem kdy měla. Pak jsme se procházeli po pobřeží. Na cestě k autu jsme zašli do umělecké galerie, kde koupili obraz malé do pokoje a pokračovalo se v cestě za autem. Ve 3 jsme vyjeli na letiště a v 5 už jsem odlétali. Let utíkal rychle, já si na hodinku chrupla. V půl 10 jsme dorazili domů. HD zajel pro pizzu, nadlábli jsme se a všichni jsme šli spát.

NOVÉ FOTKY NA FB
NOVÉ FOTKY NA INSTAGRAMU

Když jsem byla ještě v České republice a přišel mi pohled od au-pairky Denisy byla jsem strašně nadšená a tak mě napadlo, že bych Vám taky mohla udělat radost. <3

Stačí, když mi napíšete vaši adresu tady na email andrea.kantovaa@gmail.com.

Trip na ostrov Kiawah

24. dubna 2015 v 15:28 4. měsíc

Výlet začal ve středu, kdy jsme ve 3 hodiny vyjely z Chappaquy do Queensu, kde jsme přespávaly u HD rodičů. Babi je skvělá osoba, uvařila super večeři, zase po dlouhé době jsem měla brambory (a ne těstoviny nebo hranolky - což je jediné co doma máme). Pak jsem si chvilku hrála s malou a v půl 8 jí babi uložila a já zalezla do "svého" pokojíku.

Ve čtvrtek jsem vstávala ve 5:45, protože v 6:30 se odjíždělo na JFK letiště. Letadlo odlétalo v 8, jenže moje rodina nějak zapomněla, že letíme z JFK (mysleli, že letím z toho menšího), takže milion lidí. Když jsme jim předali kufry, řekli, že se může stát, že je dopraví až další letadlo! Super...naštěstí jsme letadlo stihli, jen jsme se u toho trochu naběhali. Let probíhal v pohodě - jen 2 hoďky. Já si přečetla všechny letáčky, které byli na sedadlu, protože chytrá jsem si všechno dala do velkýho kufru. Když jsme dorazili na letiště (kufry dorazily), šli jsme zařídit auto - a už jsme si to frčely na ostrov Kiawah, kde budeme do neděle a pak přejížídme do Charlestonu. Bydlíme v Kiawah resort, v jedné z jejich vilek. Musím Vám říct paráda...po obědě jsme vyrazily s host mum a malou na pláž a úžasný - 25 stupňů, oceán poměrně teplej. Večer jsem hlídala od 6 do 11, ale napsali mi, že přijdou později, tak ať jdu v klidu spát a vzhledem k tomu, že sdílím pokoj s malou, tak jsem se ani nebála, protože kdyby něco, tak jí určitě uslyším.

V pátek se malá probudila v 7 a já jí pořád říkala: "Jdi spinkat, ještě neni čas vstávat", ale nějak ji to bylo úplně jedno - zpívala si, křičela...a já si říkáala, tak udělám něco hezkého pro rodiče, nechám je spát....Tak jsem si tu s ní hrála do osmi - vylezem z pokoje a rodiče už dávno vzhůru. Dopoledne mám volno, ale tak co tu mám asi sama dělat - takže jdu s nima na bázen a hřiště. Dělám do 12, protože HM jde do lážní a HD jde hrát golf.........

....s malou jsme šly na pláž, ale tak šíleně foukal vítr, že jsme šly po hodině domů. Daly jsme sváču a zrmzlinu a přesunuly se do bazénu, který je krásně vyhřívaný na 26 stupnů, bohužel "bohudík" zavíraly ve čtyři dětský bazén, ale já radši ten velký, protože pořád tady není takový teplo. Zrovna dneska bylo 20, takže radši jsem ponořená do bazénu. Pak jsme došly domů, HM jí vykoupala, udělala večeři a v půl 7 oba odcházely na nějakou večeři (zase).

Zítra pracuju od 1 do nevidím :) mělo by pršet, ale vážně doufám, že nebude, protože jinak tady neni moc co dělat, je tu jen pláž a bazén. V 5 jdeme na nějakou párty (všichni) a potom půjdu s malou zase zpět do apartmánu, přečkat noc.

EDIT 20:58 (25. 4)

Takže pršelo jako blázen. V 1 hodinu jsme šly k bazénu, kde v altánu probíhala akce pro děti "Vycpi si svého plyšáka". Malá si vybrala kachnu - vycpaly jsme jí, oblékly do baletní sukénky a byl konec :D poté jsme přešly do přírodního cenra - kde mají hady, ještěrky, aligátora. Po druhé přestalo pršet, ale všechno bylo tak šíleně mokré, že jsme zůstaly doma. Malá koukala na film, já si četla knížku a HM si šla zaběhat. Poté jsme se v 5 začali oblékat a v před 6 jsme vyšli. HD "věděl", kde párty probíhá, jenže když jsme tam došly (15 minut cesty), tak tam nikdo nebyl, takže volal kamarádovi a ten mu řekl, že se koná někde jinde, takže dalších 20 minut cesty. Dorazily jsme tam asi v 6:30 a 6:50 už jsem s malou zase odcházela. Ono stejně nebylo co tam dělat, když nikoho neznám. Přírodní centrum tam doneslo želvu, hada a aligátora a malá si na něj šáhla a vyfotila se. Po sedmé jsme dorazily domů a já malou uložila...

Zítra je poslední den co trávíme na ostrově. Má tu být 30 stupnů, takže ráno jdeme do bazénu a odpoledne budeme přejíždět do Charlestonu. HM nám bookla dvě tour - v pondělí si budeme hezky šlapat po městě a v úterý si povezeme prdky v nějakém mini busu - soukromá tour.

1) Mimochodem na facebook jsem hodila pár fotek, co jsem dneska nafotila při cestě na pláž.
2) Kdo neviděl, na youtube je video z DC

Video z DC

22. dubna 2015 v 4:20 4. měsíc
Tak konečně přidávám video z DC, jak jsem říkala, nečekejte zázrak. Za prvé se mi rozbila selfie stick, takže záběry mé samotné nečekejte (ale to o nic nepřicházíte) a za 2) šíleně foukal vítr, takže všude slyšíte jen šumění...ale v závěru mi jde o to, že Vám alespoň můžu ukázat, kde jsem byla a uchovat si do budoucna menší vzpomínku. Snad to oceníte...

Jinak zítra ve čtyři odjíždím do Queensu, NY, kde budeme spát o maminy HD a ve čtvrtek brzy ráno jedeme na letiště a konečně razíme do Karolíny - nejdříve budeme na ostrově Kiawah a poté jedeme do města Charlestown. Beru s sebou počítač, takže určitě čekejte článek.

Trip do New York City - 19. dubna

20. dubna 2015 v 5:15 4. měsíc
Šílený, skoro po měsíci jsem se zase dostala do New Yorku. Vyrazily jsme už v 9 hodin (já, Thea a Anna), protože holky se rozhodly vzít travel class (= studium + na závěr jedou do "vysněné" destinace) - Niagara Falls. Takže já jsem byla v city sama od 10 do 14. Rozhodla jsem se prostě pomalu jít do Central Parku. Nejdřív jsem se usadila v Bryant Parku, kde odstranili ledovou plochu, takže nyní je tam zeleň, také zasázeli kytky, takže hned to vypadá lépe. Dále jsem pokračovala na Times Square, který prostě přes den není to co večer a pomalu pokračovala do nahoru po 7 Avenue.

V půl 2 jsem měla s holkama sraz před Metropolitním muzeem umění, do kterého musely jít, kvůli úkolu ze školy. * Rada pro Vás: všude píšou, že lístek je za 26 dolarů, NENÍ, dejte jim jen DOLAR (je to jako dotace), když si potom vezmete brožurku, najdete, že 26 dolarů doporučují, ale není to povinnost). Chtěla jsem taky zajít do Century 21 (obchod), kde jsem si chtěla koupit peněženku, protože já chytrá, jsem si koupila malou kabelku, ale nějak jsem si neuvědomila, že moje peněženka velká jako kráva se tam nebude vejít :D. Naštěstí jsem jednu našla...takže hurá, hurá :) hned jsem před obchodem zandavala věci do peněženky (protože jsem je měla jen v plastové obálce). Cestou jsem potkala Starbucks, kde jsem si dala svůj oblíbený Pasion Ice Tee Lemonade (Nevím, jak se to jmenuje v ČR - ale je to prostě ten ovocnej ledovej čaj) a nevím jak je to možné, ale objednala jsem si muffin a dostala ovesnou kaši. Jako moje angličtina je velice dobrá a jak mohla slyšet namísto 'mafin" - "outmíl" fakt nevím. Ale tak co :D (btw já na to přišla až v parku, kde jsem otevřela tašku, vracet se nebudu) ale světe div se, bylo to docela dobré, byly k tomu borůvky, oříšky a rozinky. Se svým oběděm jsem si šla sednout do Central Parku, kde jsem sledovala závodníky v půl maratonu.

V 1 hodinu jsem vyrazila k muzeuu a našla holky. Společně jsme se vydaly dovnitř. Upřímně, mě tohle muzeuum nezaujalo, ale to asi spíš, že radši moderní umění, než to co měli v tomhle. Pár fotek jsem vyfotila (na rajčeti najdete). Po muzeuu, jsme se vydaly do CHOPT, což je restaurace, kde mají saláty (můžeš si vybrat s menu nebo si namíchat vlastní) a se salátem v ruce (v tašce) jsme se vydaly na piknik do Central Parku (říkám, byla jsem tam celej den). Stala se mi vtipná příhoda: odcházíme s parku, jdeme domů a zastavil nás docela roztomilej kluk a říká: Ahoj, jak se máte, od kuď jste, já tu čekám na svýho kamaráda, nechcete jít na romatnickou procházku po parku, co posloucháš za muziku (tak mu říkám pop, hip hop) a on tak tebe si beru domů a do toho přišel jeho kamarád (který byl o dost hezčí) a říkámu, já si vezmu tuhle a ty si můžeš vybrat. Řekla jsem, že už jedeme domů, tak mi chytil za ruku, že nás doprovadí. TAk jsem přišla s tím, že mám kluka (i když nemám) a on, že to je ještě lepší (pak jsme si s holkama dělaly srandu, že jsem mu měla říct, že mám holku). Chtěl moje číslo, ale fakt promiň ne. (pros ebe jsem si tak říkala, kdyby kámoš chtěl) :D

S holkama jsme si z toho dělaly srandu celou cestu na Grand Central. Po cestě jsme došly na Times Squere, kdy instalovali obývací pokoj, kde se můžeš vyfotit. Takže jsme šly do toho. Vtipný příběh: viděly jsme chlapíka a lidi se s nim fotily, ale prostě jsme si nebyly jisté, jestli je slavný nebo ne A doteď to nevím, ale bylo by super, kdybych viděla nějakou celebritu, i když nemám tucha, kdo by to mohl být). Pak jsme jen šly na Grand Central (nádraží) a jely domů.
Na schodech před muzeem
V Central parku
Na Times Squere

Fotky najdete na rajčeti, přidám i na FB a instagram samozřejmě.

BTW - ve čtvrtek odlétám do Jižní Karolíny, čekejte článek a fotky...

Follow

Víkend volna - sobota strávená na pláži

20. dubna 2015 v 5:15 4. měsíc
Tenhle víkend (18-19) byl můj víkend volna v dubnu a já si ho teda užila.

Ráno jsme se s Theou (dánsko), Annou (rakousko) a Gabi (brazílie) vydaly na pláž do Rye (jako naposled), kde jsme byly od 9 do 2 a samozřejmě 30 opalovák na mě asi neplatí, protože v noci jsem zažívala muka. Host mum mi pak řekla, že new yorské slunce je silnější než to evropské. Jinak bylo 25 stupnů, takže parádička, opalovačka..a pak to takhle dopadlo.

Po druhé hodině jsme vyrazily na zmrzlinu Ben & Jerry a já si konečně dala příchuť Cukrová vata, kterou jsem minule ochutnala a podle mého názoru je nejlepší (i když ona asi každá příchuť od nich je skvělá). Poté jsme jely ke mě domů, protože jsme potřebovala od holek s něčím pomoci. Konečně potkaly mojí host mum. Jinak dneska mi řekla, ať se nikdy neptám, jestli si můžu přivést kamarády, prostě ať je přivedu, když jich nebude 10, že je to taky můj dům. Tak to bylo takový milý.

Když jsme doděly co jsem potřebovala, vzala jsem auto a jely jsme do Goodwillu (=second hand), protože Thea si chtěla koupit jarní bundu. Nakonec koupila dvě za 16 dolarů, to by nekoupila v obchodě ani jednu :D a jely jsme do kina na Unfriended (hororový film) = největší kravina, prosím nechoďte na to, vyhodíte peníze za nic.

Na závěr dne jsme koupily jídlo (těstovinový salát a zmrzlinu (jako dezert) a jely do Gedney parku (park v Chappaquě) na měnší piknik, ale začala být hrozná zima, takže jsme to v devět vzdaly. Já rozvezla holky a sama jela domů. Seznámila jsem se s babysitterkou (chůvou), kterou moji rodičové najaly na večer, protože chtěly vyrazil ven a já mám volný víkend. Chvilku jsme pokecaly, ale pak jsem řekla, že jdu spát, protože jsem druhý den vstávala v 7.

Fotky z pláže jsou na FB
Follow me

Další týden strávený v USA

13. dubna 2015 v 1:22 4. měsíc
Nechci Vás každý týden informovat o své nudné práci, kdy každý týden dělám v podstatě to samé, takže jen tak ve zkratce a vypíchnu to nejdůležitější.

Pátek - šílený den, kdy jsem pracovala asi tak 13 hodin!!! Moje malá "princezna" měla volno, takže jsem nastoupila v 9 ráno. O půl 10 jsme měly playdate s novou au-pairkou z Jihoafrické republiky. Děcka byly spokojené, my dvě hodiny prokecaly :) poté jsme jely domů, udělala jsem oběd - těstoviny (malé nejoblíbenější jídlo, které by nejradši jedna 3x denně, 7 dní v týdnu). V 1 začínala hodina gymnastiky, která trvala do dvou - pak mi spustila scénu, že nechce domů. Miluju tyhle její scény :D ale už jsem si zvykla. Ve 2:45 jsme dorazily domů a máma si jí převzala !!pozor!!! abych nepracovala celý den, jelikož povoleno mám 10. Jenže v 5 už jsem jí zase dostala :) až do 11!! To mělo být, jenže se dostaly do zácpy, takže domů dorazily v půl 1. HM mi napsala, že můžu jít spát, ale víte co, prostě já chci být vzhůru, kdyby se něco stalo, tak je to na mě, že jsem spala!!!

Sobota - začala krásně...V Gedney Parku (5 minut od domova) se konal au-pairský mezinárodní piknik. Pozvali jsme také novou au-pairku z Číny Dan, dále dorazili Anna a Erwin (Rakousko), Thea (Dánsko), Gabi, Thais a Angelo (Brazílie) a Hannah (Německo). První zastávka byla v supermarketu, kde jsme koupili ovoce, croisanty, nutely, muffiny, sušenky a pití. Poté začal úžasný pinkin, kde jsme si samozřejmě postěžovaly na naše rodinky :) a probrali plány do budoucna. Bohužel ve 3 jsem začala zase pracovat - do 10.

Neděle - MŮJ DEN VOLNA - jsme já, Hannah a Thais vyrazily na pláž - asi 20 minut - u pláže je také zábavní park, který otvírá až v květnu, ale určitě tam zavítáme. Bylo to úžasné :) my si to užily, vyfotily milion fotek :D spíš přidám fotky, ať si to představíte, než to tady popisovat. Na závěr naší cesty jsme jely do Ben & Jerry na zmrzlinu. Mňam...

Více fotek na FB: Dee v USA
Follow

Video z DC bude, jen potřebuju víc času, prostě teď nic nestíhám. Buď pracuju nebo jsem prostě venku s kamarádama.

Víkend plný oslav - Velikonoce, Passover

6. dubna 2015 v 3:54 | Dee |  3. měsíc
Tak mám za sebou šílený týden, kdy malá měla jarní prázdniny (zas tak šílený to nebylo) a vyčerpávající víkend. Abych vám to vysvětlila: moje host mum je židovka a host dad katolík, takže jsme slavili židovský passover (pesach) a i Velikonoce v jednom víkendu, takže...

V pátek jsme ve tři hodiny odjížděli do Brooklynu, kde bydlí HD teta, u které se konala večeře na Velký pátek. Dorazily skoro celá rodina z HD strany: jeho babička, mamina, tatí, brátr a bratranec. Před večeří se podávala pizza, smažené houby, zobnout sis mohl sýru, rajčat, čokoládových vajíček, oliv...K večeři jako takové se podávaly těstoviny s rajčatovou omáčkou, zapačený lilek a něco co nevím jak nazvat, ale byly v tom rajčata a vajíčka :) Protože HD bratr se zdržel v práci, čekali jsme na dezert skoro dvě hodiny a malá už usínala. Nakonec dorazil, mi rychle snědli dezert (různé zákusky) a jeli domů.

Sobota: Po páté hodině jsme odjížděli k host mum rodičům, kteří bydlí asi 10 minut od nás. Na večeři jsme byli host mum rodiče, bratr a my. Konal se Passover (Pesach), který je jeden z nejdůležitějších svátků židů. Když jsme usedli ke stolu, všem byla rozdána knížka, ve které jsou písně a příběh, který jsme všichni četli: v průběhu se konaly různé "úkoly" - schoval se maces (chleba) do taštičky a malá ho nakonci večera musela najít a poté ho vyměnit za dárek (dostala knížky), petržel se namočila do slané vody a každý člen si musel kousek vzít a sníst a vypít dvě skleničky vína. Upřímně to bylo dost zajímavé - celý ceremoniál má být delší, ale jelikož malou to nebavilo a rodina neni tak striktní, tak se to trochu zkrátilo.
Maces chleba a Charoset
Jako předkrm se podávaly vajíčka (bílek se žloutkovou náplní) a ryba (před kterou mi rodiče varovali, ale já nechtěla být nezdvořilá, tak jsem jí zkusila - zas tak hrozné to nebylo, ale znovu bych to jíst nechtěla). Poté se podávala polévka s matzah koulema (nenašla jsem český název - prostě takové knedlíčky), hlavní chod bylo hovězí maso, bramboráčky, salát a charoset (smět jablek, oříšků, skořice, rozinek). Dezert byl ovocný dort a marcipánová vajíčka.
Polévka s Matzah koulema

Neděle: Ráno jsem při snídani dostala dárek od Velikončního zajíčka (čokoládky a zaječí uši). Po 12 jsme odjížděli do Queensu k HD rodičům, oslavit Květnou neděli. Tentokrát se sjela jak HD tak HM strana. Malá dostala další košík od zajíčka a já dostala dárek (který jsem fakt nečekala) - poukaz na 50 dolarů na nákup na amazonu. Jako předkrm se jedl velikonční koláč (něco jako naše nádivka bez masa). Jako hlavních chod byly těstoviny, řízek!!!, salát a bageta. A jako dezert byl úžasnej kokosový dort.

Upřímně tenhle týden byl šíleně vyčerpávající. Já miluju angličtinu, ale když najednou mluví v místnosti 10 lidí a vy se snažíte poslouchat a vnímat to, tak nakonci dne jsem totálně vyčerpaná. S angličtinou tady nemám žádnej problém, už se mi na to pár lidí ptalo, ale tohle bylo vážně šílené. Už jsem ráda, že je to za mnou a taky to jídlo, jak tady mám sakra hubnout do plavek, když se pořád konají nějaké rodinné večeře :) Do dovči s rodinou mám 18 dní, tak to mám co dělat.
Takovej krásnej pohled na Manhattan se mi naskytl, když jsme jeli v neděli z Queensu.

V týdnu jsem vytvořila velikonční cupcaky pro rodinu.

BTW - DNES 5. dubna jsou to přesně 3 měsíce, co jsem opustila ČR.